ПРОЄКТ ПОЛОЖЕННЯ «ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЯКОСТІ ОСВІТИ ДЕРЖАВНОГО ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЛЕБЕДИНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА»

ВСТУП

Головною метою освітньої діяльності у Державному професійно-технічному навчальному закладі «Лебединське вище професійне училище лісового господарства» є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства. Досягти даної мети можна, забезпечивши високий рівень якості освіти.

Організація освітнього процесу у закладах професійної (професійно-технічної) освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту», Статуту закладу, інших нормативно-правових актів, стандартів освіти, освітніх програм закладу освіти.

Закон України «Про освіту» визначає якість освіти як «відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти та договором про надання освітніх послуг», а якість освітньої діяльності – як «рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством та договором про надання освітніх послуг» (пункти 29, 30 частини 1 статті 1).

Отже, якість освіти розглядається у нерозривній єдності якості процесу (діяльності) і якості результату. Якість освітнього процесу (діяльності) є невід’ємною складовою якості освіти, яка залежить від якості освітнього середовища, включає якісні і кількісні характеристики освітнього процесу, якість професійної компетентності викладачів, якість організаційно-управлінської компетентності.

Основною місією Державного професійно-технічного навчального закладу «Лебединське вище професійне училище лісового господарства» є

забезпечення рівного доступу до якісної професійної освіти і навчання впродовж життя; випереджувальний розвиток системи професійної освіти і навчання, її ресурсного забезпечення у Сумському районі, популяризація робітничих професій, удосконалення освітньої послуги відповідно до вимог роботодавців, соціальних партнерів.

На формування внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності і якості освіти впливають вище зазначені чинники.

Запровадження внутрішньої системи забезпечення якості – стратегічне рішення закладу, яке покликане допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо її ефективного та сталого розвитку.

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в ДПТНЗ «Лебединське вище професійне училище лісового господарства» розроблено відповідно до:

Законів України:  «Про освіту»;

-         «Про професійну (професійно-технічну) освіту»;

-         «Про загальну середню освіту»;

-         Наказу МОН  № 419 «Про затвердження Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах» (Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки   731 від 05.08.2008; № 1019 від 10.11.2008; № 746 від 10.07.2015);

-          Наказу Міністерства освіти і науки України від 06.05.2021 № 509  «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення  якості освіти у закладах професійної(професійно-технічної) освіти»;

-         ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги;

-         ДСТУ ISO 9000:2015 Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів;

-         наказу Міністерства освіти і науки України від 09.01.2019 № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти».

Внутрішня система забезпечення якості освіти в закладі розбудовується на виконання статті 41 Закону України «Про освіту» для спрямування та контролю діяльності закладу щодо забезпечення якості освіти.

 

Процес створення та реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти базується на таких принципах:

·  автономія закладу освіти;

·  академічна доброчесність;

· академічна свобода;

· гнучкість і адаптивність системи освітньої діяльності;

· гуманізм;

· забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

· забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;

· демократизм;

· доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою;

· людиноцентризм, дитиноцентризм;

· постійне вдосконалення освітньої діяльності;

· свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності;

· урахування впливу зовнішніх чинників;

· цілісність системи управління якістю освіти.

Отже, якість освіти розглядається у нерозривній єдності якості процесу (діяльності) і якості результату. Якість освітнього процесу (діяльності) є невід’ємною складовою якості освіти, яка залежить від якості освітнього середовища, включає якісні і кількісні характеристики освітнього процесу, якість професійної компетентності педагогічних працівників,  якість організаційно-управлінської компетентності.

Внутрішня система забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти дозволяє адміністрації ДПТНЗ «Лебединське вище професійне училище лісового господарства» забезпечувати постійне, систематичне, неухильне вдосконалення якості освітньої діяльності та якості освіти, а отже, досягнути головної мети освітньої діяльності закладу.

І. ОСНОВНІ ЦІЛІ

СИСТЕМИ ВНУТРІШНЬОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

 Основними цілями системи внутрішнього забезпечення якості освіти є:

-  формування  стійкої довіри громади до навчального закладу;

- забезпечення і підвищення якості освітньої діяльності та якості освіти, їх відповідності ліцензійним умовам надання освітніх послуг, державним стандартам;

- забезпечення спільного розуміння якості освіти та сприяння удосконалення якості освітньої діяльності з урахуванням та узгодженням потреб щодо надання освітніх послуг;

- впровадження механізму самооцінювання як невід’ємного компоненту безперервного розвитку закладу освіти;

- наявність необхідних ресурсів (кадрових, фінансових, матеріальних, інформаційних, наукових, навчально-методичних тощо);

- контроль освітньої діяльності у навчальному закладі;

- гарантування якості освіти;

- постійне та послідовне підвищення якості освіти.

Внутрішня система забезпечення якості загальної середньої, професійно-технічної освіти повинна бути об’єктивною, відкритою, інформативною, прозорою.

ІІ. ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ ТА НАПРЯМИ СИСТЕМИ ВНУТРІШНЬОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

 

Система забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в  закладі освіти складається з таких компонентів:

·            політика та процедури забезпечення якості освіти;

·        система та механізми забезпечення академічної доброчесності;

·        критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

·        критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

·        критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;

·        механізми реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

 

ІІІ. Політика та процедури забезпечення внутрішньої системи забезпечення якості освіти

 

 Політика внутрішньої системи забезпечення якості освіти спрямована на:

1.     Забезпечення наявності в закладі необхідних ресурсів для організації освітнього процесу.

2.     Створення системи та механізмів забезпечення академічної доброчесності (розділ ІV).

3.     Створення в закладі освітнього середовища для здобувачів освіти з особливими потребами.

4.     Запобігання та протидію булінгу (цькуванню).

5.     Застосування системи внутрішнього моніторингу для відстеження та коригування результатів освітньої діяльності.

6.     Для ефективного управління ДПТНЗ «Лебединське вище професійне училище лісового господарства» забезпечений наступними складовими:

· мережа Інтернет;

· технічне забезпечення (комп’ютерне, мультимедійне обладнання, цифрові засоби: проєктор, фотокамера, проєкційний екран, інтерактивна дошка тощо);

· ліцензовані програмні продукти, електронні освітні ресурси;

· єдиний інформаційний простір закладу (можливість спільного використання суб’єктами освіти наявних у системі електронних ресурсів, використання можливостей платформи Discord);

· доступ до наявних освітніх веб-ресурсів (сайт закладу освіти, платформа для дистанційної освіти, застосунків Discord);

· інформаційні ресурси навчального призначення (бібліотека, бази даних, інформаційні системи, програмне забезпечення, засоби зв’язку, комп’ютерні та телекомунікаційні мережі, тощо).

 

3.1. Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу

Одним із основних елементів забезпечення якості освітнього процесу ДПТНЗ «Лебединське  вище професійне училище лісового господарства» є наявність відповідних ресурсів (кадрових, матеріально-технічних, навчально-методичних,  інформаційних) та ефективність їх застосування.

Навчальні програми та плани розробляються з урахуванням компетентнісного підходу до підготовки висококваліфікованих робітників, за рахунок розширення в структурі навчальних програм із загальноосвітніх дисциплін міжпредметних компонентів, включаючи у зміст навчальний матеріал з інших галузей знань і практики із зазначенням можливостей їх використання. Розробляються навчальні плани інтегрованих курсів, що також є складовою компетентнісного методу освіти.

Для організації навчально-виробничого процесу заклад освіти  має                            25 навчальних кабінетів, 5 навчально–виробничих майстерень площею 622,2 кв. метрів,  10 лабораторій  - 737,7 кв. метрів, 2 комп’ютерні класи, підключені до мережі Інтернет, автодром площею 5500 кв. метрів,  трактородром 2 га, актову залу на 400 місць, учнівський гуртожиток на 150 місць, їдальню на             400 посадочних місць, бібліотеку з читальною залою площею 247,4  кв. метрів, спортивну залу для ігрових видів спорту, тренажерний зал, спортивний майданчик з тренажерами.

Навчальні кабінети, лабораторії, майстерні – це окремі приміщення, які відповідають своїм призначенням, санітарно-гігієнічним нормам.

У законодавстві загальні вимоги, які забезпечують безпечне освітнє середовище закладу регулює Закон «Про освіту». Права та обов’язки всіх учасників освітнього процесу визначаються в статтях  53, 54 та 55 цього Закону.

Визначаємо три основні складові безпечного освітнього середовища:

·         безпечні й комфортні умови праці та навчання;

·         відсутність дискримінації та насильства;

·         створення інклюзивного і мотивувального простору.

Створення безпеки спрямоване на виконання таких завдань:

1.     забезпечення реалізації права громадян на професійну(професійо-технічну) та повну загальну середню освіту;

2.     підготовка компетентного висококваліфікованого робітника;

3.       виховання громадянина України;

4.       виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

5.     формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості;

6.     виховання у здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

7.     виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я здобувачів освіти.

Адміністрація закладу створює умови для соціальної адаптації здобувачів освіти. Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники, вихователь допомагають здобувачам освіти у реалізації заходів із соціальної адаптації. Органи учнівського самоврядування беруть участь у громадській діяльності закладу.

 Для організації освітнього процесу заклад освіти забезпечений такими ресурсами, як:

· Державний стандарт загальної середньої освіти;

· Стандарти професійної (професійно-технічної) освіти;

· Типові освітні програми;

· Статут закладу освіти;

· Стратегія розвитку закладу освіти;

· Річний план роботи закладу освіти;

· Освітні програми закладу освіти;

· Штатний розпис закладу освіти;

· Поурочно-тематичне планування;

· Методики та технології організації освітнього процесу;

· Методики роботи із здобувачами освіти з особливими освітніми потребами;

· Система матеріального та морального заохочення;

· Плани підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

 

3.2. Створення в ДПТНЗ «Лебединське вище професійне училище лісового господарства»  інклюзивного освітнього середовища

Створення інклюзивного освітнього середовища передбачає:

-         можливість вільного отримання інформації про заклад освіти і освітні послуги, що надаються;

-         створення інклюзивного освітнього середовища та забезпечення психолого-педагогічного супроводу здобувачів освіти з особливими освітніми потребами;

-         забезпечення здобувачів освіти з особливими освітніми потребами необхідними спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку згідно з типовим переліком, затвердженим МОН;

-         забезпечення мультимедійними засобами для максимального наближення здобувачів освіти до необхідних джерел інформації;

-         диференційований підхід до розроблення освітньої програми, оцінки та контролю якості знань здобувачів освіти з особливими освітніми потребами;

-         розроблення робочих навчальних планів для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, моніторинг його виконання та коригування за потреби;

-          реалізацію просвітницьких заходів щодо формування толерантності, поваги до індивідуальних особливостей здобувачів освіти, подолання ментальних бар’єрів у взаємодії, неупередженості та недопущення дискримінації;

-         формування у здобувачів освіти з особливими освітніми потребами почуття поваги і власної гідності, усвідомлення своєї повноцінності та значущості у суспільстві.

 

 

 

3.3. Запобігання та протидія булінгу (цькуванню)

Запобігання та протидія булінгу (цькуванню)  у закладі освіти передбачає:

· розроблення та оприлюднення правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти;

· розроблення та оприлюднення плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

· розроблення та оприлюднення порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

· розроблення та оприлюднення порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальності осіб, причетних до булінгу (цькування) тощо. Застосування системи внутрішнього моніторингу для відстеження та коригування результатів освітньої діяльності. До складу системи внутрішнього моніторингу належать:

· система внутрішнього моніторингу якості освітньої діяльності та якості освіти;

· система самооцінювання якості педагогічної та управлінської діяльності;

· система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.

 

3.4. Застосування системи внутрішнього моніторингу для відстеження та коригування результатів освітньої діяльності.

 Методи збору інформації:

· Аналіз документів (плани роботи, звіти, протоколи засідань педагогічної ради, класні журнали тощо).

· Опитування:

– анкетування учасників освітнього процесу (педагогів, здобувачів освіти, батьків);

– інтерв’ю (з педагогічними працівниками, представниками учнівського самоврядування);

 – фокус-групи (з батьками, здобувачами освіти, представниками учнівського самоврядування, педагогами).

· Моніторинг:

– навчальних досягнень здобувачів освіти;

– педагогічної діяльності (спостереження за проведенням навчальних занять, позакласною роботою тощо);

– спостереження за освітнім середовищем (санітарно-гігієнічні умови, стан забезпечення навчальних приміщень, безпека спортивного   майданчику, робота їдальні, вплив середовища на навчальну діяльність тощо).

Інструментарій методів збору інформації:

· пам’ятки для аналізу документів (щодо системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти; фінансування закладу освіти; кількісно-якісного складу педагогічних працівників тощо);

· анкети (для педагогів, здобувачів освіти, батьків);

· бланки спостереження (за проведенням навчальних занять, позакласною роботою тощо).

 

IV. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності

 

4.1.                            Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

· посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

· дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

· надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну діяльність;

· контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

· об’єктивне оцінювання результатів навчання.

   4.2.          Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

· самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

· посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

· дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

· надання достовірної інформації про результати власної навчальної діяльності і джерела інформації.

4.3.         За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники закладу освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

· відмова в присвоєнні кваліфікаційної категорії;

· позбавлення присвоєної кваліфікаційної категорії;

· відмова в присвоєнні педагогічного звання;

· позбавлення присвоєного педагогічного звання;

· позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.

4.4.         За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

· повторне проходження оцінювання (контрольна, практична, лабораторна роботи, тест, залік тощо);

· повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми.

 

V. Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти

Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти у закладі освіти визначаються на основі положень відповідних наказів МОН України щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти  у системі загальної середньої, професійної(професійно-технічної) освіти.

Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень здобувачів освіти: початковий, середній, достатній, високий. Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи здобувачів освіти, а також за результатами перевірки навчальних досягнень: усної (індивідуальне, групове, фронтальне опитування), письмової (самостійна робота, контрольна робота, тематична контрольна робота, тестування, та ін.).

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюється за 12-бальною системою (шкалою) і його результати позначаються цифрами від 1 до 12.  Державна підсумкова атестація осіб, які здобувають повну загальну середню освіту у закладі освіти, відбувається відповідно до наказу МОН України від 07.12.2018 № 1369 «Про затвердження Порядку проведення державної підсумкової атестації» (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 40 від 20.01.2022).

 

VI. Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників

Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу визначаються на основі положень наказу МОН України від 09.01.2019 № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти».

Вимога 1.

Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.

Критерії оцінювання:

Педагогічні працівники:

-         планують свою діяльність, аналізують її результативність;

-         застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти;

-         беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби);

-         створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо);

-         сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку;

-         використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі.

Вимога 2.

Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників.

Критерії оцінювання:

- Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи із здобувачами освіти з особливими освітніми потребами.

          -  Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проєктах, залучаються до роботи як освітні експерти. Вимога 3.

Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти.

Критерії оцінювання:

-         Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства.

-         Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок.

-         У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці.

Вимога 4.

Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності.

Критерії оцінювання:

-         Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності.

-         Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти.

-         Сертифікація педагогічних працівників - це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (у тому числі з педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи.

 

VII. Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти                                                                               

Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти визначаються на основі положень наказу Міністерства освіти і науки України від 09.01.2019 № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти», наказу МОН  № 419 «Про затвердження Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах».

Вимога 1.

 Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.

Критерії оцінювання:

У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності.

-         У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку та з урахуванням освітньої програми.

-         У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти.

-         Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання.

Вимога 2.

Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.

Критерії оцінювання:

-         Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру.

-         Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах.

Вимога 3.

Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників.

Критерії оцінювання:

-         Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми.

-         Керівництво закладу освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності.

-         Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.

Вимога 4.

Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодія закладу освіти з місцевою громадою.

Критерії оцінювання:

-         У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу.

-         Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.

-         Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування.

-         Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади.

-         Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам.

-         У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти.

Вимога 5.

Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

Критерії оцінювання:

-         Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності.

-         Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.

 

VIIІ. Механізми реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти

1.     Механізми реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в ДПТНЗ «Лебединське вище професійне училище лісового господарства» передбачають здійснення періодичного оцінювання компонентів за напрямами оцінювання відповідальними посадовими особами і представниками громадських структур закладу освіти на основі визначених методів збору інформації та відповідного інструментарію. Отримана інформація узагальнюється, відповідний компонент оцінюється, після чого зазначені матеріали передаються дирекції закладу для прийняття відповідного управлінського рішення щодо удосконалення якості освіти.

2.     Дані щодо процедури та результатів оцінювання мають узагальнюватися, зокрема в таблицях. Відповідно до наказу МОН  України від 09.01.2019 № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти», до  компонентів напряму оцінювання віднесено:

· освітнє середовище закладу освіти (облаштування території, стан приміщення закладу, дотримання повітряно-теплового режиму, стан освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму тощо);

· система оцінювання здобувачів освіти (оприлюднення критеріїв, правил та процедур оцінювання навчальних досягнень, здійснення аналізу результатів навчання здобувачів освіти, впровадження системи формувального оцінювання тощо);

· педагогічна діяльність педагогічних працівників (формування та реалізація індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти, використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, розвиток педагогіки партнерства тощо);

· управлінські процеси закладу освіти (стратегія розвитку закладу, здійснення річного планування відповідно до стратегії, підвищення кваліфікації педагогічних працівників тощо).

Періодичність оцінювання. Визначається відповідно до частоти оцінювання (1 раз на п’ять років, 1 раз на 3 роки, 1 раз на рік, півріччя (семестр), квартал, щомісячно, щотижнево тощо).

Відповідальні за оцінювання. Ними є не тільки члени адміністрації закладу освіти, а й представники колективу, громадських організацій закладу. Перелік таких осіб може виглядати так: директор, заступники директора, голови методичних об’єднань, педагогічні працівники, психолог, соціальний педагог, бібліотекар, медична сестра, члени профспілкової організації, батьківського комітету, учнівського самоврядування тощо.

Методи збору інформації та інструментарій. У цій графі визначається метод збору інформації (аналіз документів, опитування, спостереження) та інструментарій (пам’ятка, бланк, анкета тощо).

Форми узагальнення інформації. До інформації, яку має надати відповідальна особа після завершення процедури оцінювання, віднесено аналітичну довідку, письмовий звіт, усний звіт, доповідну записку, акт тощо.

Рівень оцінювання. Рівень оцінювання як обов’язковий елемент механізму передбачає визначення рівня оцінювання: перший (високий); другий (достатній); третій (вимагає покращення); четвертий (низький).

Управлінське рішення. Управлінське рішення приймається на основі аналізу отриманої інформації у вигляді наказу, рішення педагогічної ради, розпорядження, вказівки, письмового доручення, припису, інструкції, резолюції тощо і спрямовано на вдосконалення якості освіти в закладі освіти.

 

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

ЛЕБЕДИНСЬКА ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА

ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
Back to top