МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА




















Система методичної роботи
Методична робота –  сучасна функціонуюча система організаційного та науково-методичного забезпечення професійного розвитку педагогічних працівників у міжкурсовий період, яка є різноплановою, різнорівневою,  поступово спрямована на підвищення науково-теоретичної, методичної, психолого-педагогічної підготовки педагога, досягнення оптимальних результатів при підготовці кваліфікованих робітників. Завдання методичної служби – моделювати і створювати умови для самореалізації та вдосконалення педагога в умовах переходу від традиційних форм організації навчальної діяльності до розвивальних, проблемних. При такому підході кожен працівник навчального закладу має можливість повніше розкрити свої здібності, набути навичок дослідницької діяльності, розвивати ініціативу та творчість, використовувати  передовий досвід, наукові дослідження колег. Методична робота здійснюється постійно і найбільш повно враховує запити та потреби педагогічних працівників, динамічно реагує на потреби педагогічної практики. ЇЇ зміст визначається як загальними цілями навчального закладу, так і конкретними завданнями, що витікають з реального стану професійної діяльності педагогічного працівника.
Методичний кабінет – центр навчальної науково-методичної роботи з педагогічними працівниками. Головним завданням кабінету  є вдосконалення змісту професійного навчання, що забезпечує підготовку фахівців високого  професійного рівня, здатного до професійної мобільності, швидкої адаптації до змін і розвитку  в техніці, технології, відповідно до потреб ринку праці і зростання інформатизації суспільства.


Посадова інструкція методиста
1. Загальні положення
1.1. Методист відноситься до категорії фахівців.
1.2. На посаду методиста призначається особа, що має вищу професійну і відповідну фахову освіту та стаж педагогічної роботи не менше 5 років.
1.3. Призначення на посаду методиста і звільнення з неї проводиться наказом директора ДТНЗ.
1.4. Методист підпорядковується директорові закладу.
1.5. На час відсутності методиста (відпустка, хвороба, ін.) його обов'язки виконує особа, призначена наказом директора. Дана особа здобуває відповідні права й відповідає за якісне й
своєчасне виконання покладених на неї обов'язків.

2. Завдання та обов'язки

2.1. Організовує методичну роботу ДТНЗ, методичних комісій, творчих груп, педагогічних шкіл навчального закладу.
2.2. Аналізує стан навчально-методичної і виховної роботи і розробляє пропозиції по підвищенню її ефективності.
2.3. Надає допомогу педагогічним працівникам у визначенні змісту, форм, методів і засобів навчання.
2.4. Бере участь у розробці методичних та інформаційних матеріалів, діагностиці, прогнозуванню й плануванню підготовки, перепідготовки й підвищенню кваліфікації керівників і фахівців закладу.

2.5. Організовує розробку, рецензування й підготовку до затвердження навчально- методичної документації, посібників дидактичних матеріалів і т.д.

2.6. Аналізує й узагальнює результати експериментальної роботи установ.
2.7. Узагальнює й вживає заходи з поширення найбільш результативного досвіду керівників і фахівців навчального закладу.
2.8. Організовує й координує роботу педагогічних працівників.
2.9. Організовує й розробляє необхідну документацію з проведення конкурсів, виставок, олімпіад, зльотів, змагань і т.д.
2.10. Здійснює консультативну й практичну допомогу педагогічним працівникам закладу з відповідних напрямків діяльності.
2.11. Бере участь в організації підвищення кваліфікації й перепідготовки працівників з відповідних напрямків.
2.12. Організовує роботу з науково-методичного забезпечення закладу.
2.13. Бере участь у розробці перспективних планів видання підручників, навчальних посібників, методичних матеріалів.
2.14. Надає допомогу авторам у підготовці до видання відповідних посібників.
2.15. Інформує педагогічних працівників закладу про підручники та навчальні посібники, що видаються, відстежує сучасні засоби навчання й аналізує потребу в них навчального закладу.
2.16. Сприймає й ретранслює інформацію з передових технологій навчання й виховання вітчизняного й світового досвіду.

3. Повинен знати

1.1. Конституцію України.

1.2. Закони України, постанови й рішення уряду.
1.3. Конвенцію про права дитини.
1.4. Принципи дидактики.
1.5. Основи педагогіки й вікової психології.
1.6. Загальні й технології викладання.
1.7. Методики володіння й принципи методичного забезпечення навчального предмету
або напрямку діяльності.
1.8. Систему організації освітнього процесу в навчальному закладі.
1.9. Принципи й порядок розробки навчально-програмової документації, навчальних
планів зі спеціальностей, освітніх програм, типових переліків навчального устаткування та іншої навчально-методичної документації.
1.10. Методику виявлення, узагальнення й поширення ефективних форм і методів педагогічної роботи в навчальних закладах;
1.11. Принципи організації й зміст роботи методичних комісій, педагогічних шкіл, творчих груп педагогічних працівників.
1.12. Принципи систематизації методичних та інформаційних матеріалів;
1.13. Основні вимоги до аудіовізуальних та інтерактивних засобів навчання;
1.14. Зміст фонду навчальних посібників.
1.15. Основи трудового законодавства, правила й норми охорони праці, техніки безпеки й протипожежного захисту.

4. Права

4.1. Знайомитися із проектами рішень керівництва ДТНЗ, що стосуються його діяльності.
4.2. З питань, що перебувають в його компетенції, вносити на розгляд керівництва пропозиції з покращення діяльності закладу й удосконалення методів роботи; зауваження з
діяльності працівників закладу; варіанти усунення наявних у діяльності закладу недоліків.
4.3. Вимагати особисто або з доручення керівництва закладу від структурних підрозділів та інших фахівців інформацію й документи, необхідні для виконання його посадових обов'язків.
4.4. Залучати фахівців усіх (окремих) структурних підрозділів до вирішення завдань, покладених на нього (якщо це передбачено положеннями про структурні підрозділи, якщо немає - то з дозволу керівника).
4.5. Вимагати від керівництва надання сприяння у виконанні ним посадових обов'язків.

5. Відповідальність

5.1. За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов'язків, передбачених даною посадовою інструкцією, - відповідно до діючого трудового законодавства України.
5.2. За правопорушення, зроблені в процесі здійснення своєї діяльності, - у межах діючого адміністративного, кримінального і цивільного законодавства України.
5.3. За заподіяння матеріального збитку - у межах діючого трудового і цивільного законодавства України.

6. Кваліфікаційні вимоги

6.1. Методист повинен мати повну вищу педагогічну освіту, вільно володіти державною мовою та вміти працювати на всіх видах офісного обладнання.
6.2. Володіти інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовувати і поширювати у професійному середовищі.
6.3. Володіти широким спектром стратегій навчання.
6.4. Вміти продукувати оригінальні, інноваційні ідеї.
6.5. Застосовувати нестандартні форми методичної роботи.
6.6. Активно впроваджувати форми та методи організації навчально-виховного процесу.

6.7. Систематично використовувати передовий педагогічний досвід. Брати активну участь у його поширенні.
6.8. Вносити пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі.

7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою

7.1. Взаємодіє при виконанні функціональних обов'язків з працівниками всіх структурних підрозділів училища.
7.2. Погоджує проекти документів, навчально-методичні матеріали тощо із заступниками директора з навчально-виробничої роботи, навчально-виховної роботи.
7.3. Готує спільно з заступниками директора, головами методичних комісій інформації про навчально-методичну діяльність училища.
7.4. За відсутності методиста у зв'язку з відпусткою, відрядженням, хворобою та з інших причин, його обов'язки виконує заступник директора з навчально- виробничої  роботи.

З посадовою інструкцією ознайомлена          А.Г.Лисянська
___ ___________20__
          
Директор                                                   Анатолій ТРОЯН





Основні принципи освіти

ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ» (23.03.1996р.) 
Стаття 6. Основні принципи освіти 
Основними принципами освіти в Україні є: 
 доступність для кожного громадянина усіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою; 
 рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку; 
 гуманізм, демократизм, пріоритетність загальнолюдських духовних цінностей; 
 органічний зв’язок з освітовою та національною історією, культурою, традиціями; 
 незалежність освіти від політичних партій, громадських і релігійних організацій; 
 науковий, світський характер освіти;
 інтеграція з наукою і виробництвом; 
 взаємозв’язок з освітою інших країн; 
 гнучкість і прогностичність системи освіти; 
 єдність і наступність системи освіти; 
 поєднання державного управління і громадського самоуправління в освіті.

Завдання загальної середньої освіти

ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ЗАГАЛЬНУ СЕРЕДНЮ ОСВІТУ» (13.05.1999р.)
 Стаття 5. Завдання загальної середньої освіти 
Завданнями загальної середньої освіти є: 
 виховання громадянина України; 
 формування особистості учня (вихованця), розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду; 
 виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів (вихованців) до подальшої освіти і трудової діяльності; 
 виховання в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина; 
 реалізація права учнів (вихованців) на вільне формування політичних і світоглядних переконань; 
 виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей Українського народу та інших народів і націй; 
 виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів (вихованців)

Завдання Закону України "Про ПТО"

ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНУ ОСВІТУ» (10.02.1998р.) 
Стаття 2. Завдання Закону України «Про ПТО» 
Завданням цього Закону є регулювання суспільних відносин в галузі професійно-технічної освіти з метою: 
 забезпечення громадянам України, а також іноземцям та особам без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, права на здобуття професійно-технічної освіти відповідно до їх покликань, інтересів і здібностей, перепідготовку та підвищення кваліфікації;  задоволення потреб економіки країни у кваліфікованих і конкурентоспроможних на ринку праці робітниках; 
 сприяння в реалізації державної політики зайнятості населення; 
 забезпечення необхідних умов функціонування і розвитку установ професійно-технічної освіти та професійно-технічних навчальних закладів різних форм власності та підпорядкування.













ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

ЛЕБЕДИНСЬКА ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА

ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
Back to top