МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА
Підвищення якості освіти шляхом упровадження інноваційних технологій»
2024 – 2029 н/р
Науково – методична проблема:
«Підвищення якості освіти, шляхом упровадження інноваційних технологій»
І етап ( 2024-2025 н.р. )
Виявлення та усвідомлення науково - методичної проблеми.
Ознайомлення з аспектами роботи щодо її реалізації.
Діагностичний етап,
який обумовив обрання науково-методичної проблеми
Мета:
- сформувати особисту потребу та психологічну готовність педагогічних працівників до підвищення професійної компетентності та роботи над єдиною науково-методичною проблемою закладу;
- діагностика творчого потенціалу впедагога для створення атмосфери міжособистісної взаємодії суб’єктів навчально-виховного процесу;
- дослідження рівня професійної майстерності, потреб та інтересів педагогічного колективу;
Завдання:
1. Аналіз результатів педагогічного процесу з метою виявлення загальних та окремих проблем науково-методичної роботи в училищі.
2. Вивчення науково-педагогічної літератури з проблеми.
3. Ознайомлення педагогічного колективу з досягненнями психолого-педагогічної науки, існуючим передовим педагогічним досвідом з даної проблемної теми.
4. Поглиблення методологічно - теоретичної підготовки педагогічних працівників училища з обраної теми;
5. Визначення провідних напрямів діяльності методичних та циклових комісій, творчих груп із питань реалізації проблемної теми;
6. Розроблення моделей, схем рекомендацій, порад по впровадженню у практику досягнень науки;
7. Оформлення довідково - інформаційних матеріалів з визначеної теми.
Прогнозовані результати:
- усвідомлення методичної теми, її актуальності;
- обговорення форм роботи над темою;
- сприйняття кожним членом педагогічного колективу необхідності роботи в цьому напрямі.
Шляхи реалізації
1. Глибинний, всебічний, комплексний аналіз результативності навчально-виховного процесу в закладі з метою виявлення загальних та окремих проблем його організації.
2. Вивчення ступеня розриву між реальним рівнем компетентності педагогів, що виявляється в загальному результаті їх праці, та вимогами сучасного життя.
3. Відвідування уроків, позакласних заходів адміністрацією училища, членами Методичної ради, методичних та циклової комісій із наступним аналізом, виявленням професійного рівня педагогів. Анкетування, діагностування педагогів.
4. Виявлення проблем і зондування розуміння науково-методичної проблеми, обґрунтування її актуальності для педагогічного колективу.
5. Обговорення і затвердження єдиної науково-методичної проблеми училища педагогічною радою.
6. Створення ініціативної творчої групи (голови методкомісій) з метою визначення дидактичних та педагогічних завдань в роботі над новою науково-методичною проблемою.
7. Складання плану роботи над єдиною науково-методичною проблемою училища на п’ять років.
2025 – 2026 н/р
2026 – 2027 н/р
2027 - 2028 н/р
2028- 2029 н/р
Мета: Вдосконалення професійної компетентності кожного педагогічного працівника,
підвищення науково-теоретичного і загально культурного рівня,
психолого-педагогічної підготовки та професійної майстерності, розвиток їх
творчої ініціативи, формування в них готовності до самовдосконалення,
самоосвіти, саморозвитку.
Головне завдання методичної
роботи: створення умов для постійного творчого та фахового зростання кожного
педагога, забезпечення професійної самореалізації педагогічних працівників та
утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві.
Пріоритети: оновлення ролі педагога як висококваліфікованого фахівця, який володіє
значним арсеналом інноваційних технологій організації навчально-виховного
процессу в умовах компетентнісного підходу
Загальні напрями в організації
методичної роботи
1. Підвищення педагогічної майстерності педагогічних працівників через оптимальну структуру
науково-методичної роботи, вдосконалення професійної компетентності кожного викладача та майстра виробничого
навчання , розвитку
їх творчої ініціативи.
2. Впровадження в навчально-виховний процес досягнень
перспективного педагогічного досвіду, інноваційних проектів, новітніх
технологій та забезпечення їх практичної реалізації.
3. Забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації
та спрямованість процесу навчання на розвиток особистості здобувача освіти. Встановлення пріоритету уроку як
засобу соціалізації учнів.
4. Створення методичного супроводу роботи молодих спеціалістів щодо успішної адаптації до роботи взакладі та підвищення рівня професійної
компетентності.
Структура
внутрішньоучилищної методичної роботи
Технологічний підхід до
методичної роботи, який включає в себе систему заходів, спрямованих на
визначення чітких процесуальних характеристик (що, як і в якій послідовності, у
якому обсязі слід робити), сприятиме вирішенню проблем якості освіти, які знаходиться
в епіцентрі уваги методичної роботи:
·
кадрове та
науково – методичне забезпечення навчально- виробничого
та навчально – виховного процесу;
·
створення
організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти та
кваліфікації педагогів;
·
проведення
системних методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей
педагогічних працівників;
·
вивчення та
впровадження в практику ефективних методик та нових освітніх технологій
навчання та виховання.
І етап ( 2024-2025
н.р. )
Виявлення та усвідомлення науково - методичної проблеми.
Ознайомлення з аспектами роботи
щодо її реалізації.
Діагностичний етап,
який обумовив обрання науково-методичної проблеми
Мета:
- сформувати особисту потребу та психологічну готовність педагогічних
працівників до підвищення професійної компетентності та роботи над єдиною
науково-методичною проблемою закладу;
- діагностика творчого потенціалу впедагога
для створення атмосфери міжособистісної взаємодії суб’єктів
навчально-виховного процесу;
- дослідження рівня професійної майстерності, потреб та інтересів
педагогічного колективу;
Завдання:
1.
Аналіз результатів педагогічного
процесу з метою виявлення загальних та окремих проблем науково-методичної
роботи в училищі.
2.
Вивчення науково-педагогічної
літератури з проблеми.
3.
Ознайомлення педагогічного
колективу з досягненнями психолого-педагогічної науки, існуючим передовим
педагогічним досвідом з даної проблемної теми.
4.
Поглиблення методологічно -
теоретичної підготовки педагогічних працівників училища з обраної теми;
5.
Визначення провідних напрямів
діяльності методичних та циклових комісій, творчих груп із питань реалізації
проблемної теми;
6.
Розроблення моделей, схем рекомендацій,
порад по впровадженню у практику досягнень науки;
7.
Оформлення довідково -
інформаційних матеріалів з визначеної теми.
Прогнозовані результати:
-
усвідомлення методичної теми, її актуальності;
-
обговорення
форм роботи над темою;
-
сприйняття
кожним членом педагогічного колективу необхідності роботи в цьому напрямі.
Шляхи
реалізації
1.
Глибинний, всебічний, комплексний
аналіз результативності навчально-виховного процесу в закладі з метою виявлення
загальних та окремих проблем його організації.
2.
Вивчення ступеня розриву між
реальним рівнем компетентності педагогів, що виявляється в загальному
результаті їх праці, та вимогами сучасного життя.
3.
Відвідування уроків, позакласних
заходів адміністрацією училища,
членами Методичної ради, методичних та циклової комісій із
наступним аналізом, виявленням професійного рівня педагогів. Анкетування,
діагностування педагогів.
4.
Виявлення проблем і зондування
розуміння науково-методичної проблеми, обґрунтування її актуальності для
педагогічного колективу.
5.
Обговорення і затвердження єдиної
науково-методичної проблеми училища педагогічною радою.
6.
Створення ініціативної творчої
групи (голови методкомісій) з метою визначення дидактичних та педагогічних
завдань в роботі над новою науково-методичною проблемою.
7.
Складання плану роботи над єдиною
науково-методичною проблемою училища на п’ять років.
II етап. ( 2025 – 2026 н.р. )
Теоретичне обґрунтування науково-методичної проблеми
(науково-теоретичне оволодіння
проблемою.
Практичне
дослідження проблеми.
Мета. Колективне опанування системних підходів, напрямів реалізації проблеми, технології.
Завдання:
1.
Загальна теоретична підготовка
педагогічного колективу до впровадження в практику нових ідей, концепцій,
рекомендацій (вивчення і аналіз науково-методичної літератури, ознайомлення з
досягненнями психолого-педагогічної науки, ППД з цієї теми);
2. Визначення провідних напрямів
діяльності методичної роботи з реалізації проблемної теми;
3.
Спрямування всіх напрямів
внутрішньоучилищної методичної роботи на розвиток творчого потенціалу педагога
у контексті реалізації проблемного питання;
4.
Орієнтація дидактичного
забезпечення на уможливлення застосування інноваційних технологій в процесі
підготовки компетентного учня.
5.
Вдосконалення форм і методів
роботи педагогічного колективу над єдиною проблемою.
6.
Забезпечення педагогічного
колективу училища методикою реалізації проблемної теми.
7.
Створення
банку інформації щодо впровадження проблемної теми у навчально-виховний процес.
8. Адміністративний контроль роботи колективу над науково-методичною
проблемою:
9.
Організація
взаємовідвідувань уроків, виробничих занять та виховних заходів.
10. Організація дієвої самоосвітньої роботи педагогів із визначеної проблеми
Шляхи
реалізації:
1.
Створення умов (кадрові,
науково-методичні, мотиваційні, організаційні, психологічні, матеріальні) для
забезпечення роботи з обраної проблеми:
-
(Розробка необхідних дидактичних,
психолого-педагогічних та інших засобів інструментарію, пам’яток, алгоритмів);
-
Оформлення інформаційного стенду
з обраної теми в методичному кабінеті;
-
Організація вивчення
науково-методичної літератури;
-
Вивчення досвіду роботи
навчальних закладів, які працюють над аналогічними проблемами
-
Організація роботи постійного
семінару з проблемної теми;
-
Проведення
інструктивно-методичних нарад;
-
Самоосвіта;
-
Осмислення кожним педагогом
власного досвіду у можливостях обраної теми;
-
Вироблення методичних
рекомендацій для всіх учасників освітнього процесу, спрямованих на вирішення
проблеми та отримання нової якості ;
-
Порівняльний аналіз свого досвіду
з рекомендаціями ;
-
Створення творчих груп;
-
Проведення засідань педагогічної
ради.
Організація роботи над проблемою
1. Розробка творчою групою моделі впровадження (виділення основних положень,
вибір, аналіз,перевірка нових методів і прийомів, застосування їх на практиці;
визначення змін у функціях усіх членів НВП; виявлення специфічних засобів
реалізації завдань моделі).;
2. Оформлення довідково-інформаційного куточку з визначеної проблеми.
Прогнозовані результати:
-
здійснення
аналізу досягнутих раніше результатів з проблеми;
-
аналіз банку
педагогічних технологій, використаних раніше
і можливих для застосування в процесі реалізації проблеми;
-
визначення
рівня роботи з реалізації проблеми (дієва самоосвітня робота);
-
спрямування
роботи всіх методичних структур над єдиною науково-методичною проблемою.
ІІІ етап. ( 2026-2027 н.р. )
Впровадження напрацювань з проблеми в практику
роботи
педагогічного колективу.
Практичний
(практичний розвиток системи, практичне дослідження
проблем, реалізація змісту проблем)
Мета. Створення
ефективного механізму реалізації компетентнісного підходу; впровадження в
навчально-виховний процес проектних технологій.
Завдання:
1.
Удосконалення
змісту науково-методичного забезпечення предметів і професій для реалізації компетентнісного підходу;
2.
Вдосконалення
навчально-методичної бази предметів і професій в контексті впровадження проектних
технологій;
3.
Впровадження
результатів досліджень з проблемної теми в практику роботи педагогічного
колективу;
4.
Організація
взаємовідвідувань уроків та виховних заходів;
5.
Розробка
рекомендацій для педагогічних працівників щодо впровадження проблемної теми у
навчально - виховний процесс;
6.
Проведення
моніторингових досліджень впливу зростання професійної компетентності
педагогів на формування компетентнісного підходу у вихованні учнів;
7.
Трансформування
інноваційних технологій, передового педагогічного досвіду в практичну
діяльність щодо впровадження проблемної теми у навчально - виховний процесс.
Шляхи реалізації
1.
Забезпечення морального і матеріального стимулювання
педагогічних працівників;
2.
Планування діяльності з урахуванням роботи з проблеми;
3. Спрямування
всіх напрямів методичної роботи на формування і розвиток практичних вмінь і
навичок колективу у контексті
реалізації проблеми:
-
опрацювання послідовності
правил і норм виконання технологічних процедур з упровадження моделі;
-
виокремлення
напрямів і засобів застосування моделі в школі;
-
створення
прогностичного варіанту своєї інноваційної технологічної системи модифікованої
моделі;
-
творення
банку інформації щодо впровадження проблемної теми в НВП;
-
апробація
ППД;
-
випуск
методичного бюлетеня з досвіду роботи над проблемою;
-
поступове
впровадження в практику роботи всіх членів колективу провідних ідей, положеннь
проблеми училища – методичних
рекомендацій, прийомів і методів роботи, які сприяють реалізації методичної
теми;
-
моніторинг
початкового стану роботи з проблеми;
-
аналіз
проміжних результатів;
-
саморефлексія
педагогів своєї діяльності, побудови моделі нового виду
діяльності, яка дозволить змінити суперечливості вирішувати проблеми;
-
своєчасне
коригування механізму реалізації роботи з проблеми училища;
-
удосконалення
форм методичної роботи з педкадрами через реалізацію всіх її функцій;
Прогнозовані результати:
-
розробка
планів роботи методичної ради щодо відбирання матеріалу для вирішення
поставленого питання;
-
вироблення
рекомендацій щодо використання проектних технологій;
-
подолання в роботі педагогів утруднень, що виникають у процесі реалізації
науково – методичної проблеми училища;
-
підвищення
професійної компетентності педагогічних працівників в ході реалізації проблеми.
ІV етап. ( 2027- 2028 н.р. )
Формування педагогічного досвіду з
впровадженням в
навчально-виховний процес методичної
теми.
Мета:
·
здійснення
моніторингу динаміки змін роботи професійної компетентності училища;
·
підбиття
підсумків роботи над проблемою;
·
оцінка рівня
самореалізації педагогів;
·
оприлюднення
загальних підсумків впровадження проблемного питання, підготовка матеріалів з
цього питання.
Завдання:
1. Спрямування роботи всіх педагогічних
працівників на впровадження результатів досліджень з проблемної теми в практику
роботи педагогічного колективу;
2. Вивчення та апробація існуючого ППД;
3. Організація взаємовідвідувань уроків
та виховних заходів;
4. Організація якісної самоосвітньої
роботи педагогічних працівників та вироблення плану дій щодо впровадження
індивідуальної методичної проблеми у навчально - виховний процес;
5. Систематизація матеріалу, напрацьованого педагогічним колективом з єдиної
методичної проблеми;
6. Аналіз напрацьованого практичного досвіду.
7. Проведення конференцій і творчих звітів.
8. Звіт адміністрації закладу перед колективом про
результативність упровадження проблеми закладу в практику роботи
кожного педагогічного працівника.
Прогнозовані результати:
-
вироблення
рекомендацій щодо особливостей реалізації науково-методичної проблеми училища;
-
визначення
напрямів роботи й перспектив подальшої діяльності;
-
здатність
продукувати власний ефективний педагогічний досвід;
- висока мотивація до непрерервної
освіти.
Шляхи реалізації:
-
узагальнення
та аналіз роботи над проблемною темою, вироблення практичних рекомендацій;
-
проведення
творчих звітів шкільних методичних об’єднань, кафедр, творчих груп за
наслідками роботи над науково-методичною проблемою;
-
оформлення
результатів дослідження у вигляді методичних рекомендацій;
-
проведення
підсумкової методичної конференції та педагогічної виставки за підсумками
роботи над науково-методичною проблемою училища;
-
підбиття
підсумків роботи, формування нових традицій закладу;
-
підготовка
та проведення ярмарку педагогічних ідей, панорами методичних знахідок;
-
удосконалення
змісту, форм і методів внутрішкільної методичної роботи;
-
сприятливий
психологічний клімат у колективі;
V етап. ( 2028- 2029 н.р.)
Аналіз результатів впровадження
сформованого досвіду і підсумків роботи над науково-методичною темою.
Узагальнюючий, підсумковий.
Мета: Здійснення моніторингу динаміки змін
роботи професійної компетентності педагогів; підбиття підсумків роботи над
проблемою; оцінка рівня самореалізації вчителів; оприлюднення загальних
підсумків впровадження проблемного питання, підготовка матеріалів з цього
питання.
Основні завдання:
1.
Оброблення даних моніторингових досліджень, отриманих у
результаті роботи над науково- методичною проблемою училища на заключному її етапі.
2.
Узагальнення й систематизація матеріалу, напрацьованого педагогічним
колективом з єдиної методичної проблеми, вироблення практичних рекомендацій.
3.
Аналіз
напрацьованого практичного досвіду.
4.
Система
моніторингових досліджень навчальних досягнень здобувачів
освіти.
5.
Визначення
форм стимулювання і популяризації кращого досвіду.
6.
Представлення продуктів, напрацьованих у процесі реалізації теми.
7.
Результати роботи педагогічного
колективу над науково-методичною проблемою на даному етапі (формування нових традицій закладу; підвищення педагогічної
майстерності, творчого потенціалу педагогів; використання набутого досвіду
більшістю педагогів колективу; удосконалення змісту, форм і методів методичної
роботи в закладі; високий рівень навчальних досягнень)
8.
Звіт про результати роботи над
єдиною темою на науково-методичній раді методичного центру.
Прогнозовані результати:
-
вироблення
рекомендацій щодо особливостей реалізації науково-методичної проблеми училища;
-
визначення
напрямів роботи й перспектив подальшої діяльності;
-
здатність
продукувати власний ефективний педагогічний досвід;
-
висока
мотивація до непрерервної освіти.
Шляхи
реалізації:
-
проведення
творчих звітів методичних об’єднань, кафедр, творчих груп за наслідками роботи
над науково-методичною проблемою;
-
оформлення
результатів дослідження у вигляді методичних рекомендацій;
-
проведення
підсумкової методичної конференції (конференції, педради, семінари,
тренінги; ) та
педагогічної виставки за підсумками роботи над науково-методичною проблемою;
-
підбиття
підсумків роботи, формування нових традицій
-
підготовка
та проведення ярмарку педагогічних ідей, панорами методичних знахідок;
-
удосконалення
змісту, форм і методів внутрішньої методичної роботи;
-
сприятливий
психологічний клімат у колективі;
-
Оформлення результатів дослідження у вигляді методичних порад, випуску методичних посібників бюлетенів, публікації з досвіду роботи над проблемою.
«Інноваційні підходи до навчання в процесі підготовки робітничих кадрів, як ефективний засіб розвитку ключових компетенцій учнів»
Круглий стіл
“Підсумки роботи
педагогічного колективу ДПТНЗ “Лебединське ВПУ лісового господарства” над завершенням ІV етапу
науково-методичної проблеми”
Лебедин, 2024
Мета засідання:
розширити й закріпити знання учасників про
Інноваційні підходи до навчання в процесі підготовки
робітничих кадрів, як ефективний засіб розвитку компетенцій здобувачів освіти
підвести підсумки роботи
колективу над IV етапом методичної теми.
Форма роботи:
круглий стіл
Мозковий штурм
- яка загальна наша методична тема?
- який етап ми
вивчали протягом 2023/2024 н.р.?
- яку назву мав цей
етап?
ІV етап (2024 н.р.)
Формування педагогічного досвіду
з впровадженням в
освітній процес методичної теми
МЕТА
*Створення психолого-педагогічних умов для
підвищення рівня
навчальних досягнень в процесі підготовки
робітничих кадрів;
*Формування позитивної мотивації навчання;
*Розвиток творчого мислення, ключових
компетенцій учнів, на
вичок самостійного здобування знань та
реалізації їх у своїй діяльності;
*Необхідність розвитку педагогічної
майстерності викладача,
майстра виробничого навчання як умови
підвищення навчальних досягнень учнів в процесі впровадження інноваційних
підходів до навчання
Завдання етапу:
• Спрямування роботи всіх методичних структур над
єдиною науково-методичною
проблемою.
• Удосконалення роботи педагогів у контексті роботи
над проблемною темою;
• Система моніторингових досліджень навчальних досягнень
учнів, вихованців, тестування учнів і батьків;
• Аналіз діагностування рівня вихованості, розвитку
учнів.
*Аналіз напрацьованого практичного
досвіду;
ЗНАЄМО, що….
Інноваційні підходи до навчального
процесу – це ефективний спосіб розвитку здобувачів освіти
Інноваційний процес в освіті - це сукупність послідовних, цілеспрямованих
дій, спрямованих на її оновлення, модифікацію мети, змісту, організації, форм і
методів навчання та виховання, адаптації навчального процесу до нових
суспільно-історичних умов.
До вашої уваги звіти голів методичних
та циклової комісій про роботу проведену роботу за 2023/2024 навчальний
рік
Коментарі